عزت نفس چیست ؟ هر کودکی از لحاظ ویژگی های فردی منحصربفرد است. برای برخی کودکان متفاوت بودن یک افتخار است و برای برخی باعث احساس ناامیدی می شود. از حدود کلاس سوم ابتدایی، کودکان به قضاوت دیگران و طردشدن توجه می کنند که روی عزت نفس آنها تاثیرگزار است.دلایل بسیاری وجود دارد که کودکان احساس متفاوت بودن کنند از جمله؛توانایی ها،علایق، ویژگی های ظاهری، خانواده، ویژگی های جسمی، مذهبی، قومی و غیره. کودکان با عزت نفس پایین خود را متفاوت و حتی بدتر از همسالان خود می دانند.

عزت نفس واقعی در کودکان

نحوه ی خرید کتاب

نـویــسنــده : 
مــتــرجـــم : 
مـــوضـــوع : عزت نفس
نـوبت چــاپ : اول
ســال چــاپ : 1401
قـــــطــــع : رقعی
نــوع جــلد : شومیز
تعداد صفحه : 309
شـــــابــک : 9786002503176
رده ســـنـی : بزرگسالان
خرید پستی ارسال توسط آمان

    آنچه در این کتاب میخوانید !

    احساس بی کفایتی

    کودکان با عزت نفس پایین حتی با یک انتقاد سازنده و ملایم بهم میریزند و احساس بی کفایتی کرده و به جای پافشاری در انجام فعالیت خود، آن را رها می کنند. اغلب کودکان با عزت نفس پایین، عزم ندارند.عزم یعنی استقامت و پشتکار و اشتیاق برای رسیدن به اهداف بلند مدت خود.
    در واقع عزم بخشی از انگیزه و انتخاب شخصی فرد است که باعث می شود مشکلات زندگی را تحمل کند. نباید با کودکان دارای عزت نفس پایین با لحن قضاوت گرانه برخورد کنیم چون آنها از قبل احساس ناقص بودن و بی کفایتی دارند و با این برخورد این احساسات تشدید می شود‌.کودکان با عزت نفس پایین هنگام رویارویی با مشکلات زندگی به شدت پریشان می شوند چون از نظرشان مشکلات شاهدی بر بی کفایتی آن ها هستند. ادامه مطلب در کتاب یا مقالات سایت . . . 

    احساس سرزنش

    گاهی اوقات کودکان و بزرگسالانی وجود دارند که به ظاهر موفق و دارای عزت نفس بالایی هستند در حالیکه به شدت از خود انتقاد می کنند و احساس بی کفایتی دارند. خودسرزنشی یک عامل خطر برای ابتلا به افسردگی است.
    اکنون می خواهیم به دلایل خودانتقادی شدید بپردازیم.برخی کودکان خودانتقادی را از واکنش های والدین یاد می گیرند.والدینی که انتقادکننده،سخت گیر و بد دهن هستند.این والدین بر این باورند که فقط اگر کودک موفق شود لایق عشق است.همچنین بعضی کودکان نسبت به توبیخ معمولی والدین به شدت حساس هستند و شروع به خودسرزنشی می کنند. گاهی اوقات دلیل خودسرزنشی طردشدن از سمت همسالان یا عملکرد ضعیف تر نسبت به آن هاست.رویدادهای پراسترس نیز خودسرزنشی را فعال می کند.

    انتخاب و تصمیم گیری

    کودکان با عزت نفس پایین در تصمیم گیری و انتخاب مشکل دارند و دچار افکاری بیهوده بنام نشخوارفکری می شوند.نشخوارفکری یعنی افکار تکراری و بی فایده درمورد احساسات منفی خود.نشخوارفکری به نوعی دور باطل و گیرکردن در افکارمنفی است.
    در سال های ابتدایی زندگی کودکان،می توانیم آن ها را نسبت به نشخوارفکری و راه مقابله با آن آگاه کنیم تا سلامت روان بهتری داشته باشند.
    نشخوارفکری با یک احساس منفی،رویداد منفی یا پیش بینی رویداد منفی فعال می شود.کودکان باید زمانی که درگیر نشخوارفکری می شوند را تشخیص دهند و به جای آن کار دیگری انجام دهند.برای تشخیص نشخوارفکری می توانید برای کودکان مثال بزنید تا به او بفهمانید که نشخوارفکری یک کار بیهوده است که فقط انرژی آدم را تلف می کند

    مقالات مرتبط با کتاب

    در این بخش سعی شده است تا حدودی به مطالب مفید کتاب پرداخته شود. در صورت نیاز به خرید کتاب می توانید شماره خود را ثبت نمایید تا همکاران آمان در خصوص پرداخت و ارسال کتاب با شما هماهنگ نمایند.

    عزت نفس در کودکان

    عزت نفس و منحصر بفرد بودن

    هر کودکی از لحاظ ویژگی های فردی منحصربفرد است.برای برخی کودکان متفاوت بودن یک افتخار است و برای برخی باعث احساس ناامیدی می شود.از حدود ...
    بیشتر بخوانید ←
    عزت نفس و قُلدری

    عزت نفس و قُلدری

    بد رفتاری، قلدری و آزارو اذیت همسالان باعث پایین آمدن عزت نفس کودکان می شود.چون مهارت های اجتماعی،همدلی و حل مسئله کودکان به اندازه کافی ...
    بیشتر بخوانید ←
    کتاب عزت نفس در کودکان و نوجوانان

    عزت نفس و انتخاب و تصمیم گیری

    کودکان با عزت نفس پایین در تصمیم گیری و انتخاب مشکل دارند و دچار افکاری بیهوده بنام نشخوارفکری می شوند.نشخوارفکری یعنی افکار تکراری و بی ...
    بیشتر بخوانید ←

    مقالات علمی توانبخشی آمان

    اطلاعات درمانی شما می تواند در سرعت بهبود جسمانی، ذهنی و روانی سلامتی شما تاثیر فراوانی داشته باشد.

    با آمان سلامت باشید

    تعیین وقت آنلاین

    با توجه به مشغله شما همکاران ما جهت پیگیری درمان شما از ابتدا تا پایان درمان همراه شما خواهند بود. لذا کافیست اطلاعات خود را در فرم ذیل تکمیل نمایید تا ما با شما تماس بگیریم.

      آمان همیشه در کنار شماست

      یوسف آباد، خیابان فتحی شقاقی، بین چهل ستون و اسدآبادی، پلاک 52، طبقه ۳، واحد ۱۰

      آمان همیشه در کنار شماست

      نشانی : یوسف آباد، خیابان فتحی شقاقی، بین چهل ستون و اسدآبادی، پلاک 52، طبقه ۳، واحد ۱۰

      پیمایش به بالا