گفتاردرمانی در تاخیرزبان

گفتاردرمانی در تاخیر زبان

گفتاردرمانی در تاخیر زیبان از دیدگاه آمان ! کودکان در سنین مختلف به سطحی از مهارت های زبانی و گفتاری می رسند. در حالت عادی باید سن عقلی کودک متناسب با سن تقویمی او باشد. سن عقلی یعنی میزانی از مهارت های شناختی، کلامی، زبانی، حرکتی و … که کودک بدست اورده است و سن تقویمی یعنی سن شناسنامه ای کودک.

در صورتی که کودک از لحاظ مهارت های کلامی، زبانی، شناختی و …. متناسب با سن تقویمی خود عمل نکند و از هم سن و سالان خود به نوعی عقب باشد، تاخیرزبانی دارد. در صورتی که متوجه شدید کودکتان از لحاظ مهارت های کلامی و گفتاری تاخیر دارد می توانید به کلینیک توانبخشی آمان در منطقه یوسف آباد مراجعه و با جدید ترین متدهای گفتاردرمانی مشکلات  گفتاری را برطرف نمایید. گفتاردرمانگر مهارت های زبانی، کلامی، شناختی و … را متناسب با سن کودک ارزیابی می کند، به سوالات و ابهامات شما پاسخ می دهد و در صورت وجود تاخیرزبانی ،متناسب با سطح کودک برنامه درمانی ویژه ای را در نظر می گیرد.

باید این نکته رو مدنظر داشته باشیم که کودکان از لحاظ ویژگی ها، توانمندی ها، شرایط، شخصیت و … باهم تفاوت دارند.

گفتاردرمانی در تاخیر زبان

موارد و نشانه های زیر می توانند به والدین کمک کنند تا متوجه تاخیرزبان کودک خود شوند:

عوامل محیطی و ارثی در بروز تاخیرزبانی نقش دارند و با گفتاردرمانی میتوان این اختلال را برطرف نمود. اگر در خانواده و اقوام نزدیک خود سابقه تاخیرزبانی و مشکلات گفتار و زبان دارید،امکان بروز تاخیر زبانی در کودک شما بیشتر است. پس در این موارد باید بیشتر حساس باشید و پیگیری کنید.

اگر کودک در محیطی زندگی کند که از لحاظ زبانی و ارتباطی فقیر باشد، امکان بروز تاخیر زبانی در او بیشتر است. البته علت تاخیر زبانی در کودکان مختلف به دلایل ویژگی های شناختی،روانی و جسمی آنها متفاوت است.

مشکلات ذهنی، مشکلات شنوایی، مشکلات رشدی، مشکلات اجتماعی، اختلالاتی مانند اتیسم، فلج مغزی و … می توانند از علل ایجاد تاخیر زبانی باشند.

گاهی اوقات محیط دو زبانه نیز می تواند باعث تاخیرزبانی شود.در این مواقع کودک نه توانسته است زبان اصلی و مادری خود را به سطح مطلوبی برساند و نه توانسته است زبان دوم را به طور مناسبی یاد بگیرد و استفاده کند و از لحاظ ساختار زبانی هر دو زبان را ناقص به کار می برد.

درمان لکنت یوسف آباد

گفتاردرمانی شاخه ای از علوم توانبخشی

رشته گفتاردرمانی شاخه ای از علوم توانبخشی است.این علم بسیار گسترده است و درمان طیف وسیعی از اختلالات را برعهده دارد. همچنین طیف وسیعی از افراد، نوزاد تازه متولد شده تا فرد مسن قبل از مرگ می توانند از این خدمات استفاده کنند.

در کلینیک توانبخشی آمان . . .

در کلینیک توانبخشی آمان گفتاردرمانگر همه ی جوانب و شرایط و ویژگی های کودک را در نظر می گیرد و همه سطوح را ارزیابی می کند و بر این اساس برنامه درمانی مناسب و ویژه ای را برای کودک تنظیم می کند.

گاهی اوقات گفتاردرمانگر فرصت کوتاهی به کودک و والدین کودک می دهد تا بتوانند مشاورات و تکنیک هایی که توسط گفتاردرمانگر گفته شده را اجرا کنند و تاخیر زبانی را جبران نمایند در این صورت نیاز به مداخله مستقیم نیست اما اگر تاخیر زبانی جبران نشد ،لازم است که گفتاردرمانگر مستقیما مداخله کرده و درمان را شروع کند و به نوعی کودک دارای تاخیرزبانی را به سمت مسیر رشدی مناسب خود هل دهد‌.

گاهی اوقات لازم است که گفتاردرمانگر علاوه بر گفتار و بیان و ساختار زبانی روی شناخت، ذهن، توجه، حافظه و عضلات و اندام گفتاری و … نیز کار کند.

رزرو آنلاین خدمات توانبخشی

    با آمان سلامت باشید

    تعیین وقت آنلاین

    با توجه به مشغله شما همکاران ما جهت پیگیری درمان شما از ابتدا تا پایان درمان همراه شما خواهند بود. لذا کافیست اطلاعات خود را در فرم ذیل تکمیل نمایید تا ما با شما تماس بگیریم.

      پیمایش به بالا